ایران اسلامی، خیمه عزای حسینی؛ پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم رضوی برافراشته شد
(last modified 1401-05-08T03:39:30+00:00 )
اسد 08, 1401 08:09 Asia/Kabul

همزمان با آغاز ماه محرم آیین اذن عزا و تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر حضرت رضا (ع) در مشهد، شمال شرق ایران، برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این آیین، نمایندگان هیات های عزاداری با دریافت پرچم عزاداری سید وسالار شهیدان از تولیت آستان قدس رضوی، از ساحت حضرت رضا (ع) برای برپایی مراسم سوگواری محرم و صفر اذن گرفتند.

همچنین ضریح مطهر حضرت رضا (ع) سیاهپوش و پرچم سیاه بر فراز گنبد مطهر برافراشته شد.

حجت الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آئین اذن عزا و تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی گفت: با وجود گذشت هزار و ۳۸۲ سال از عاشورای امام حسین(ع)، عزاداری محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) سال به سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه روضه عاشورا از روز دهم محرم سال ۶۱ هجری آغاز شد، افزود: عاشورا عزت بخش است و به جامعه حیات می‌دهد.

امروز (شنبه) 30 ژوئیه 2022، اول محرم الحرام سال 1444 هجری قمری است.

همزمان با آغاز ماه محرم ایران اسلامی یکپارچه عزا می شود و هیات های عزاداری در هر کوی و برزن محفل سوگ حسینی برپا می کنند.

هیأت‌های عزاداری در ایران امسال برخلاف دو سال گذشته که مجالس درفضای باز برپا می‌‌شد، به همان حسینیه‌های همیشگی خود بازگشتند.

 امسال مجموعه‌های هیأتی در اقدامی مشترک، شعاری واحد برای عزاداری محرم هیأت‌ها انتخاب کردند.

"نجات اهل عالم با حسین(ع) است" شعار مشترک هیأت‌های عزاداری در سراسر ایران در ماه محرم است .

امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان که در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند، با فداکاری بی نظیر خویش در آوردگاه کربلا، درس آزادگی و عزت را به همه جهانیان آموختند.
درس های نهضت حضرت امام حسین (ع) تاریخ و جغرافیایی به وسعت همه خلقت و بشریت و جهان دارد و هرگز نمی توان آن را محدود کرد.

آمادگی مردم افغانستان برای برگزاری آیین عزاداری ماه محرم

کلیدواژه