اسد 08, 1401 16:34 Asia/Kabul
  • مرز دوغارون آماده تردد زائران اربعین حسینی(ع) از افغانستان
    مرز دوغارون آماده تردد زائران اربعین حسینی(ع) از افغانستان

مسئول اجرایی استقرار موکب امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی گفت: مرز دوغاون در شمال شرق کشور سال‌هاست در ایام پایانی صفر میزبان زائران افغانستانی برای اعزام به کربلاست.

به گزارش رادیو دری، علی فخاری نماینده فرماندار و مسئول اجرایی استقرار موکب امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال ۲ موکب محمد رسول الله (ص) و امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی و پس از گیت گذرنامه مستقر خواهد شد.

او افزود: موکب محمد رسول‌الله (ص) پس از گیت گذرنامه مستقر خواهد شد و زائران افغانستانی پس از ورود به کشور و طی کردن مراحل قانونی در این موکب پذیرایی و پایش بهداشت و سلامت در راستای پیشگیری از شیوع کرونا می‌شوند.

نماینده فرماندار و مسئول اجرایی استقرار موکب امام رضا (ع) در نقطه صفر مرزی ادامه داد: امسال با تمهیدات انجام شده و پیگیری‌های فرماندار شهرستان سوله‌ای با ۱۷۰۰ متر زیربنا در دوغارون احداث و تجهیز شده تا زائران افغانستانی پس از پایش بهداشتی برای اسکان موقت تا زمان سوار شدن به اتوبوس‌های پیش‌بینی شده و در صورت نیاز جهت پذیرایی ناهار و شام در این محل حضور داشته باشند.

فخاری بیان کرد: موکب امام رضا (ع) گنجایش پذیرش روزانه بیش از ۵۰۰۰ زائر را دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال در دهه پایانی صفر بالغ بر ۱۲۰ هزار زائر افغانستانی از این گذرگاه زمینی رسمی جهت اعزام به کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی عبور کنند.

تسهیل زیارت گروهی حرم امام رضا (ع) برای زائران افغانستانی

کلیدواژه