قوس 10, 1395 09:00 Asia/Kabul
  • حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست

هـیات مجلس شورای اسلامی ایران حاضر در نهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی در کامبوج به ادعاهای واهی نماینده مجلس امارات درباره جزایر ایرانی پاسخ داد.

علی کاظمی، عضو گروه مجمع مجالس آسیایی (APA) در مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در کامبوج گفت: ایران در عین حال که آماده گفت و گو برای رفع سوءتفاهم‌ها با امارات است، درباره حاکمیت خود بر جزایر ایرانی در خلیج فارس هرگز مذاکره نخواهد کرد.

کاظمی که برای شرکت در نهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی در کامبوج حضور دارد، ادعاهای نماینده مجلس امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس را پوچ و بیهوده خواند.

این نماینده ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه بوده، اقدامات اعتمادسازی با کشورهای منطقه انجام داده است.

دولت امارات با حمایت خارجی در هر نشستی که حضور می‌یابد موضوع نخ‌نما شده جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی را دستاوزیر قرار می‌دهد.

ادعای امارات درباره این جزایر ایرانی در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اسناد سازمان ملل جزایر سه گانه جزلاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است.

 

کلیدواژه