قوس 10, 1395 16:24 Asia/Kabul
  • تاکید رییس مجلس ایران بر عواقب نقض برجام

رییس مجلس شورای اسلامی ایران نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) موضوعی نیست که جمهوری اسلامی ایران به سادگی از کنار آن عبور کند.

"علی لاریجانی " رییس مجلس ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی فونیکس چین ،تمدید احتمالی تحریمها ضد ایران  را نقض برجام دانست و افزود:برجام نه یک توافق دو طرفه بلکه توافقی بین‌المللی است و ۶ کشورمهم دنیا  از جمله چین در این زمینه نقش داشتند.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن می تواند در شرایطی که کشوری بخواهد به تعهدات خود عمل نکند درباره پاسخ جمهوری اسلامی به اینگونه اقدامات تصمیم گیری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: تهران به تعهدات خود دربرجام عمل کرده است  اما اگر طرف مقابل  مسیر خود را تغییر دهد ایران نیز  به تناسب با آن تغییراتی را ایجاد می‌کنند.

لاریجانی درادامه عملکرد آمریکا و متحدانش در خاورمیانه به ویژه سوریه را اشتباه دانست  و تصریح کرد: آنها امروز متوجه شده اند  که بحران سوریه  راه‌حل نظامی ندارد و باید به  سمت راه‌حل سیاسی رفت .

لاریجانی همچنین با اشاره به  تداوم بمباران یمن  تاکید کرد: کشتار زنان و کودکان در این کشور موضوعی نیست که به سادگی فراموش شود و قطعا در خاطره ملت یمن می‌ماند.

رییس مجلس ایران گفت: سعودی‌ها یک اشتباه استراتژیک را در مسئله یمن مرتکب شدند وادعای دخالت ایران در امور یمن را می کنند در حالی که ایران هیچ دخالتی نمی‌کند و این یک نزاع تاریخی بین یمن و عربستان است.

 

کلیدواژه