اسد 30, 1401 16:06 Asia/Kabul

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک کشور از برگزاری نشست کمیساران آب بین ایران و افغانستان، برای تعیین تکلیف وعده‌های داده شده برای انتقال آب هیرمند خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "جبار وطن فدا  " مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک ایران گفت :   جلسه کمیته مشترک فنی کمیساران آب هیرمند بمنظور مواضع آبگیری سه گانه و تاسیسات اندازه گیری مشترک برای دریافت حق آبه رودخانه هیرمند با حضور هیات افغانی و جمهوری اسلامی ایران در محل سالن جلسات گمرک مرزی میلک برگزار شد.

وطن فدا افزود : اولین نشست کمیته فنی کمیساران آب هیرمند در محل پایانه مرزی شهرستان هیرمند با حضور هیات کمیته فنی کمیساران هیرمند متشکل از کارشناسان و مدیران حوزه‌های مختلف مرتبط با بحث آب‌های مرزی کشور افغانستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک ایران همچنین گفت  : این جلسه مبتنی بر توافقاتی بود که در اجلاس‌های قبلی کمیسار‌های آب هیرمند بویژه در صورتجلسه بیست و یکمین اجلاس کمیساران آب هیرمند، تعیین تکلیف برای تعیین نقاطی که محل برداشت و تحویل آب بر اساس معاهده هیرمند به جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وطن فدا خاطر نشان کرد:  این مذاکرات همچنان ادامه دارد و امیدواریم که به توافق خوبی با طرف افغان برسیم.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک کشور افزود: انتظار ایران از طرف افغان این است که کمک بکنند تا مذاکرات به سرانجام برسد و در ادامه بحث‌ها شرایط به نحوی فراهم شود تا در اولین فرصت حق آبه جمهوری اسلامی ایران به سمت مرز‌های ایران روان بشود و تحویل ایران شود.

وطن فدا  تصریح کرد : امروز ( یکشنبه ) نیز  جلسه‌ای در شهر زرنج افغانستان برگزار خواهد شد و صورتجلسه‌ای تنظیم می‌شود و این مبنایی برای اقدامات بعدی است.

 

تاکید وزیر نیروی ایران بر عملی سازی معاهده هیرمند با افغانستان

کلیدواژه