سنبله 01, 1401 08:11 Asia/Kabul
  • ادامه ادعاهای پادمانی گروسی علیه برنامه هسته‌ ای ایران
    ادامه ادعاهای پادمانی گروسی علیه برنامه هسته‌ ای ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعاهای پادمانی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان بار دیگر ادعاهای اثبات ‌نشده درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد.

ادعاهای  گروسی در حالی تکرار شده که طرف‌های برجام منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهادات مطرح‌ شده از سوی اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام هستند.

دور جدید مذاکرات با محوریت رفع تحریم های آمریکا ضد ایران که از چهار اوت / 13 اسد در شهر وین آغاز شده بود، هشت اوت/ 17 اسد پایان یافت. در این دور از مذاکرات، چند پیشنهاد از سوی انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شد.

جمهوری اسلامی ایران 15 اوت/ 24 اسد اعلام کرد، پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده و منتظر واکنش آمریکا است.

مقام‌ های آمریکایی گفته‌ اند که پیشنهادات ایران را دریافت کرده‌ اند و در حال بررسی آن هستند. جوزپ بورل امروز دوشنبه اعلام کرد که پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا معقول بوده است.

 گروسی: برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود

کلیدواژه