سنبله 02, 1401 17:09 Asia/Kabul
  • ایران حمله ارتش آمریکا به مردم سوریه را محکوم کرد
    ایران حمله ارتش آمریکا به مردم سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تجاوز ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه را نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، بامداد امروز(چهارشنبه) ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در عملیات هوایی زیر نظر «جو بایدن» رئیس جمهوری امریکا، مناطقی را در دیرالزور، شرق سوریه، هدف قرار داده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تجاوز جدید ارتش آمریکا ضد مردم سوریه، را اقدام تروریستی ضد گروه های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری توصیف کرد و افزود: استمرار حضور نظامیان آمریکایی در بخش هایی از خاک سوریه، برخلاف قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی این کشور است و اشغالگری به شمار می رود و بر این اساس می بایست فوراً سوریه را ترک کرده و به غارت ثروت های نفتی و غلات این کشور خاتمه بخشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین ادعای مبارزه با تروریسم را صرفاً بهانه ای برای ادامه  اشغالگری دانست و تصریح کرد: اعتراف مقامات آمریکایی درباره ایجاد داعش، هنوز از افکار عمومی مردم منطقه پاک نشده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه (نوامبر 2017)، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت این کشور است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بار‌ها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

ادامه نفت‌دزدی آمریکا در سوریه

آمریکایی‌ها محموله جدیدی از نفت‌ سوریه را سرقت کردند

کلیدواژه