سنبله 04, 1401 10:02 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم
    امیرعبداللهیان: روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم

وزیر امور خارجه ایران گفت :ما روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم برخی از اتهامات بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده باشد.

دور جدید مذاکرات با محوریت رفع تحریم های آمریکا ضد ایران که از چهار اوت/ 13 اسد در شهر وین آغاز شده بود، هشتم اوت/ 17 اسد پایان یافت.

در این دور از مذاکرات، چند پیشنهاد از سوی «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شد.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

در همین راستا و به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه  در نشست با ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم و در حال بررسی این موضوع هستیم و در برخی از موضوعات باید تاکید بیشتر می شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد :ما روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم برخی از اتهامات بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده باشد و هر زمان بخواهند ادعاهای برخاسته با هماهنگی رژیم صهیونسیتی تکرار کنند.

وزیر امور خارجه ایران افرود: طرف آمریکایی باید جدی باشد تا بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات نزدیک بشویم و چنانچه بررسی های ما طبق بررسی کارشناسی  به نتیجه برسد گام بعدی نشست وزیران خارجه برای گفت و گوها و تبادلات است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه بی اثر کردن تحریم ها ادامه دهد و   دو مسیر را به طور همزمان دنبال میکند تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها و تلاش برای توسعه اقتصادی بدون نگاه به برجام است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: یک موضوع مهم دولت وضعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور است؛ متاسفانه تردد ایرانیان با  خارج از کشور با موضوع ایران هراسی با مشکل روبرو است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: پاسخ آمریکا دریافت شد

کلیدواژه