حضور پرشور مردم عراق در آیین بزرگداشت شهدای ایرانی اربعین حسینی (ع)
(last modified 1395-09-12T04:00:52+00:00 )
قوس 12, 1395 08:30 Asia/Kabul
  • حضور پرشور مردم عراق در آیین بزرگداشت شهدای ایرانی اربعین حسینی (ع)

حضور گسترده قشرهای مختلف مردم عراق در آیین گرامیداشت شهدای ایرانی اربعین حسینی (ع) در بغداد ، پیام آور همبستگی شیعیان و اهل سنت عراق با ملت ایران بود.

به گزارش ایرنا، مردم عراق اعم از شیعیان و اهل سنت با پیام اینکه نباید این جنایت های تروریستی به پای مردم میهمان نواز عراق نوشته شود، در این مراسم حضور یافتند.

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق در این آیین در جمع خبرنگاران گفت: زائرانی که کیلومترها راه را با شوق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) پیاده آمده بودند و در این راه شهید شدند، درامتداد راه حسینی قرار گرفتند.

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز در این آیین تاکید کرد: تروریست هایی که به زائران ایرانی حمله کردند ارتباطی با اسلام ندارد، بلکه باندهای مرتبط با برخی دولت های خارجی هستند که در راستای سیاست های صهیونیسم جهانی کار می کنند..

آیین بزرگداشت شهدای ایرانی حملات تروریستی شهرهای حله و سامرا در ایام اربعین حسینی (ع) با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق عصر پنجشنبه در مسجد الزویه بغداد برگزار شد.

4 قوس در انفجار یک دستگاه تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه  "الشوملی" شهر "الحله" مرکز ولایت بابل، جنوب بغداد، حدود 100 زائر حسینی شهید و شماری زخمی شدند.

شمارزیادی از شهیدان انفجار تروریستی حله  که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است ، ایرانی هستند. 

همچنین 16 عقرب بر اثر انفجارهای تروریستی نزدیک اتوبوس کاروان‌های زیارتی ایران در داخل پارکینگ حرمین امامین عسکریین (ع) در سامراء، 7 زائر ایرانی شهید و 97 زائر زخمی شدند.

 

 

کلیدواژه