سنبله 06, 1401 17:16 Asia/Kabul
  • رونمایی از چهار دستاورد دفاعی جدید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
    رونمایی از چهار دستاورد دفاعی جدید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران چهار دستاورد جدید خود را در نمایشگاه هفته صنعت دفاعی رونمایی کرد، چهار دستاوردی که هر کدام بیانگر قرار گرفتن جایگاه بالای صنعت دفاعی ایران در فناوری جهانی است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح،  به مناسبت هفته صنعت دفاعی که از ۳۱ اسد آغاز شده است، نمایشگاهی از دستاورد‌های دفاعی کشور را در تهران برپا کرد. 

در این نمایشگاه که دستاورد‌های حوزه‌های مختلف دفاعی به نمایش در آمده است، برخی تجهیزات برای نخستین بار رونمایی شد.

به گزارش  رادیو دری،  در  نمایشگاه دستاورد‌های حوزه‌های مختلف دفاعی برای نخستین بار نمونه‌ای از بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۲۵ کیلوگرمی) MK-۸۴ به نمایش در آمد که به صورت بالدار و مجهز به کیت هدایت نقطه‌زن بود.

پهپاد نقطه‌ زن ابابیل کروز دیگر دستاوردی است که در این نمایشگاه برای نخستین‌بار به نمایش در آمده است؛ این پهپاد تاکتیکی که قابلیت برخواست از پلتفرم‌های مختلف را دارد مجز به سیکر (جستجوگر) اپتیکی و سرجنگی با قابلیت شناسایی اهداف، ارسال تصاویر زنده از هدف و قفل اپتیکی بر روی هدف و انهدام دقیق آن است.

سامانه پدافند هوایی ارتفاع کوتاه شهید حاج قاسم، که این سامانه سلاح پدافند هوایی که برای دفاع نقطه‌ای دریایی در نظر گرفته شده است، به صورت ترکیبی با استفاده از موشک آذرخش و مسلسل ۶ لول (گاتلینگ) با نواخت تیر بالا قادر به مقابله با اهداف ارتفاع پست است.

سامانه سلاح لیزری ظهیر دیگر سامانه رونمایی شده در نمایشگاه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته صنعت دفاعی است؛ این سامانه که مجهز به ردیاب تصویری جهت اخلال در عملکرد سنسور‌های تصویری منصوب بر روی اهداف پرنده مانند پهپاد، موشک کروز و ریزپرنده است، با استفاده از لیزر پرتوان قادر به مقابله با هداف هوایی است.

رونمایی از موشک های پدافند هوایی ارتش با برد۳۰۰ کیلومتر در آینده ی نزدیک

کلیدواژه