قوس 12, 1395 11:32 Asia/Kabul
  • اقدام متقابل مجلس ایران در قبال تمدید تحریم های ایران در آمریکا

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران گفت، مجلس ایران تاکنون دو اقدام در مقابله با تمدید قانون داماتو در مجلس نمایندگان آمریکا انجام داده است.

"بهروز نعمتی" سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز جمعه  با اشاره به تصویب تمدید 10 ساله قانون داماتو در مجلس سنای آمریکا ، افزود،  یکی از اقدامات مجلس، تهیه قطعنامه ای است که به امضای 220 نفر از نمایندگان رسیده و اقدام دیگر تهیه طرح دو فوریتی ممنوعیت استفاده از کالاهای آمریکایی در پاسخ به تصمیم مجلس آمریکا است.

"بهروز نعمتی" با بیان اینکه، مجلس ایران واکنش جدی و قاطعی به تصویب 10 ساله قانون داماتو نشان خواهد داد، تصریح کرد، آمریکا علاوه بر تمدید داماتو از فعالیت بویینگ و شرکت های زیرمجموعه آن با ایران جلوگیری کرده است، بنابراین ایران علاوه بر دو اقدام ذکر شده اقدامات جدی و قاطع دیگری انجام خواهد داد.

نماینده مجلس ایران در ادامه با اشاره به اینکه ایران نقض و اجرای برجام توسط آمریکا را رصد می کند، گفت، مجلس در برابر سیاست‌های ضد برجامی مجلس آمریکا ابتکار عمل به خرج می دهد و با استفاده از ابزار خود به سیاست های استکباری آمریکا پاسخ قاطع می دهد.

مجلس سنای آمریکا با اکثریت 99 رای موافق  بدون رای منفی تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره 10ساله دیگر تصویب کرد.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آرا برای یک دوره 10 ساله دیگر تصویب کرده بود.

 

کلیدواژه