قوس 12, 1395 11:45 Asia/Kabul
  •  پیشنهاد ایران برای تشکیل دفتر تقریب مذاهب اسلامی در اندونزی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد کرد دفتر این مجمع به منظور وحدت میان گروه های اسلامی در اندونزی تشکیل شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار "یوسف کالا" معاون رئیس جمهوری اندونزی در جاکارتا ، پیشنهاد کرد، دفتر مجمع جهانی تقریب که برای وحدت میان گروه های اسلامی تلاش می کند در اندونزی تاسیس شود چرا که ریشه درگیری ها در خاورمیانه ناشی از تفاوت در شیوه ها و روش ها است.

آیت الله "محسن اراکی" همچنین با اشاره به برخی اختلاف ها و درگیری ها در جهان اسلام، نسبت به وضعیت مسلمانان در برخی نقاط جهان از جمله مسلمانان میانمار و مساله فلسطین ابراز نگرانی کرد.

آیت الله اراکی در ادامه همکاری نزدیک بین اندونزی و ایران به منظور تلاش برای حل و فصل مناقشه در میان کشورهای اسلامی خواستار شد و تصریح کرد، همکاری میان کشورهای بزرگ اسلامی می تواند راهگشای بسیاری از مسائل جهان اسلام باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب همچنین پس از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران گفت، توسعه همکاری های میان ایران و اندونزی علاوه بر تامین منافع دو کشور، منافع جهان اسلام را بهمراه خواهد داشت.

آیت الله "محسن اراکی" برای شرکت در همایش بین‌المللی "وحدت اسلامی؛ ضرورت‌ها و چشم‌ انداز آینده" که روز چهارشنبه گذشته  در جاکارتا برگزار شد، به اندونزی سفر کرده است.

 

کلیدواژه