سنبله 08, 1401 09:04 Asia/Kabul
  • تلاش برای بازگرداندن ایرانیان حاضر در عراق با پرواز فوق العاده
    تلاش برای بازگرداندن ایرانیان حاضر در عراق با پرواز فوق العاده

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ایران از تلاش برای بازگرداندن ایرانیان حاضر در عراق با پرواز فوق العاده خبر داد.

روز دوشنبه پس از بیانیه کناره‌گیری «مقتدی صدر» از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.
پس از تسلط نیروهای امنیتی عراق بر کاخ ریاست جمهوری، طرفداران مقتدی صدر از منطبه سبز بغداد عقب نشینی کردند.
به گزارش  رادیو دری،«حسن خوشخو» معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ایران گفت: تمامی پروازهای ایران به سمت عراق تا اطلاع ثانوی لغو شده است و هیچ پروازی از سمت ایران به عراق انجام نمی شود.
سازمان حج و زیارت ایران هم با صدور اطلاعیه‌ای خبر داد زائران ایرانی در عراق در صحت و سلامت هستند و اعزام کاروانهای زیارتی به این کشور لغو شده است.
در پی تحولات عراق، سفارت ایران در بغداد با صدور بیانیه ای اعلام کرد زائران ایرانی از تردد در شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.
در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از همه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند، تقاضا می‌کند با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ میزان ۱۴۰۰) برگزار شد که جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند. 
با گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهوری و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

افزایش تلفات درگیری در منطقه سبز بغداد

کلیدواژه