سنبله 08, 1401 10:25 Asia/Kabul
  • حرکت قطار تهران- کربلا متوقف شد
    حرکت قطار تهران- کربلا متوقف شد

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، قطار ترکیبی تهران - کربلا که مقرر بود از امروز (سه‌شنبه ۸ سنبله) ساعت ۱۱ صبح از تهران به مقصد کربلا حرکت کند، تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش رادیو دری،علاوه بر لغو پروازها به فرودگاه‌های عراق، امروز سه شنبه، حرکت قطار کربلا و سفر اتوبوس‌ها به مرزهای خروجی برای اعزام زائر به عراق نیز لغو شد.
سازمان راهداری وزارت راه وشهر سازی ایران هم از لغو تمام سفرهای اتوبوسی به عراق خبر داد و اعلام کرد: تمامی اتوبوس‌ها به سمت پایانه‌های مرزی کشور عراق لغو شده است و تنها تعدادی اتوبوس برای بازگرداندن زائران در پایانه‌ها مستقر هستند.
روز دوشنبه پس از بیانیه کناره‌گیری «مقتدی صدر» از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.
پس از تسلط نیروهای امنیتی عراق بر کاخ ریاست جمهوری، طرفداران مقتدی صدر از منطقه سبز بغداد عقب نشینی کردند.
در پی تحولات عراق، سفارت ایران در بغداد با صدور بیانیه ای اعلام کرد زائران ایرانی از تردد در شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.
در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از همه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند، تقاضا می‌کند با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

تلاش برای بازگرداندن ایرانیان حاضر در عراق با پرواز فوق العاده

کلیدواژه