قاسمی: تمدید تحریم های یکجانبه آمریکا ، مخالف برجام است
(last modified 1395-09-12T07:21:44+00:00 )
قوس 12, 1395 11:51 Asia/Kabul
  •  قاسمی: تمدید تحریم های یکجانبه آمریکا ، مخالف برجام است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت ، مصوبه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم های ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران افزود، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم های ایران مخالف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تعهدات آمریکا در حقوق بین الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین المللی دیگر کشورها است.

بهرام قاسمی، تصریح کرد، دولت آمریکا مسوول اجرای تعهدات بین المللی آن کشور است و تحولات سیاسی داخل آمریکا نمی تواند توجیهی برای اهمال و یا استنکاف از اجرای تعهدات بین المللی آن کشور محسوب شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت، ایران به توافقات بین المللی خود پایبند بوده اما برای همه شرایط، پیش بینی ها و آمادگی های لازم برای پاسداری مؤثر، قوی و مدبرانه از حقوق مردم ایران در هر شرایطی را ایجاد کرده است.

قاسمی تاکید کرد، ایران، رفتار دولت آمریکا در این زمینه را به صورت دقیق رصد کرده و گزارشی کامل به هیات نظارت بر اجرای برجام به منظور تصمیم گیری و اقدام مقتضی ارائه خواهد کرد.

مجلس سنای آمریکا پنجشنبه با اکثریت 99 رای موافق  بدون رای منفی تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره 10ساله دیگر تصویب کرد.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آرا برای یک دوره 10 ساله دیگر تصویب کرده بود.

 

کلیدواژه