امیر دریادار سیاری: برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نداریم
(last modified 1401-06-09T05:01:33+00:00 )
سنبله 09, 1401 09:31 Asia/Kabul
  • امیر دریادار سیاری: برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نداریم
    امیر دریادار سیاری: برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نداریم

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : کشورهای منطقه از جمله کشورهای قدرتمندی نظیر ایران و هند می توانند امنیت منطقه را تامین کنند و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نیست.

هیات اعزامی دانشگاه دفاع ملی هند، با امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش دیدار کردند.

به گزارش رادیو دری، " امیر دریادار حبیب الله سیاری " معاون هماهنگ کننده ارتش، در دیدار با هیات اعزامی دانشگاه دفاع ملی هند، گفت: دو کشور می توانند در زمینه مقابله با تروریسم دریایی، دزدی دریایی و قاچاق دریایی، مقابله با نفوذ قدرت‌های فرامنطقه ای، امنیت انرژی و موارد متعدد دیگر همکاری‌های دوجانبه را گسترش دهند.

امیر دریادار سیاری افزود : ایران و هند که دارای منافع مشترک منطقه‌ای در اقیانوس پهناور هند هستند، و باید بیش از پیش در این حوزه همکاری‌ های منطقه‌ای مشترک داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش، همچنین گفت: اجرای تمرینات مشترک هوایی و دریایی، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های آموزشی و فناوری دفاعی و همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، مطالعاتی و خدمات مشاوره‌ای از جمله مواردی است که در همکاری‌های نظامی دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.

دریادار سیاری تصریح کرد: مخالف نظامی سازی منطقه هستیم و امنیت منطقه را خود کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های قدرتمندی نظیر ایران و هند می توانند تامین کنند و نیازی به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست.

در ادامه این دیدار، سرلشکر رادش موقه، سرپرست هیات اعزامی دانشگاه دفاع ملی هند نیز گفت: مردم هند نگاه مثبتی به جمهوری اسلامی ایران دارند.

دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش نگذاشت هیچ کشوری مگر با اجازه ایران در خلیج فارس حضور یابد

کلیدواژه