سنبله 09, 1401 12:18 Asia/Kabul
  • بازگشایی مرز‌های خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ایران
    بازگشایی مرز‌های خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از بازگشایی مرز‌های خسروی، مهران، شلمچه و چذابه به روی زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش رادیو دری، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت مرز‌های زمینی ایران و عراق پس از تحولات اخیر این کشور گفت، چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه باز است و رفت و برگشت برای زائران عتبات عالیات امکان‌پذیر است.

حیدری افزود، در دو روز گذشته در فضای سیاسی عراق اتفاقاتی رخ داد که به برگزاری تجمعات و ناآرامی در بخشی از این کشور منجر شد، اما با کنترل نیرو‌های امنیت عراقی، آرامش به این کشور برگشته است و مرز‌های ورودی و خروجی برای زائران عتبات عالیات آماده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه همه زائران به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی توجه لازم را داشته باشند اظهار کرد، خوشبختانه در شرایط کنونی تردد در مرز‌ها بدون مشکل در حال انجام است.

مقتدی صدر رئیس جریان صدر روز دوشنبه ( 7 سنبله) با اعلام کناره‌گیری از سیاست، دور دیگری از تنش ها در عراق را موجب شد که حتی به درگیری های خونین در این کشور انجامید؛ حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری وی از دنیای سیاست به کاخ ریاست جمهوری ، نخست وزیری و شورای عالی قضایی در بغداد یورش بردند که دهها کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

رئیس جریان صدر روز سه‌شنبه (8 سنبله) در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاق‌های پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند؛ پس از این درخواست، طرافداران مقتدی صدر از منطقه سبز بغداد عقب نشینی کردند.

۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری قمری (26 سنبله 1401)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

بازگشایی مرز ایران و عراق؛ سفر زائران اربعین از سر گرفته می‌شود

 

کلیدواژه