سنبله 09, 1401 17:09 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه ایران، پیام یک رهبر اروپایی را درباره اوکراین به روس‌ها رساند
    وزیر خارجه ایران، پیام یک رهبر اروپایی را درباره اوکراین به روس‌ها رساند

وزیر امور خارجه ایران که امروز به مسکو سفر و با همتای روسی اش دیدار کرده می گوید که حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین برای روسیه بوده است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو در نشست خبری مشترک افزود: جمهوری اسلامی ایران مواضع خودش را در خصوص اوکراین در عالی‌ترین سطح به روشنی بیان کرده است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در مساله اوکراین برخی از موضوعات انسانی، سرنوشت اسیران و همچنین نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مورد توجه است اظهار کرد: برای برون رفت از این وضعیت، باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران که  از کنشگران اصلی در جهان در موضوع صلح‌ آمیز هسته‌ای است، برای هرگونه همکاری در برقراری امنیت در این نیروگاه هسته‌ای و محیط پیرامونی آن آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات وین درباره رفع تحریم های ایران ،  از جدیت تهران برای رسیدن به توافق پایدار سخن گفت و تأکید کرد: اگر آمریکا واقع‌بینانه عمل کند، رسیدن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست خبری اظهار کرد: مسکو از متن نهایی احیای توافق هسته‌ای در مرحله فعلی، کاملا راضی است.

 ایران، اتهام ارسال پهپاد به روسیه برای جنگ در اوکراین را رد کرد

امیرعبداللهیان: ایران مخالف جنگ در اوکراین و هر نقطه‌ای از جهان است

امیرعبداللهیان: ایران تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین را خواستار است

کلیدواژه