حمل 28, 1403 09:44 Asia/Kabul
  • گاردین: جنگ انرژی در راه است
    گاردین: جنگ انرژی در راه است

روزنامه گاردین چاپ لندن از افزایش قابل توجه بهای انرژی در اروپا در صورت ادامه جنگ روسیه در اوکراین خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «آندری کوبولیف» رئیس پیشین شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین در گفت و گو با گاردین مدعی شد، روسیه در حال به راه انداختن جنگ انرژی است و پیروزی این کشور در جنگ با اوکراین تبعاتی بسیار جدی برای بازار انرژی جهان خواهد داشت.

کوبولیف هشدار داد، اگر تخریب زیرساخت‌های انرژی اوکراین در جنگ با روسیه ادامه یابد، افزایش چشمگیر قیمت انرژی در اروپا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در حمله موشکی و پهپادی گسترده هفته گذشته در مسکو، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های اوکراین نابود و به سایر نیروگاه ها آسیب وارد شد.

نیروگاه تریپلیسکا (Trypilska) که بزرگترین تامین کننده انرژی برای مناطق کی یف، چرکاسی (Cherkasy) و ژیتومیر (Zhytomyr) بود، بارها مورد حمله روسیه قرار گرفت و ترانسفورماتور، توربین ها و ژنراتورهای آن تخریب شدند.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 آمریکا و هم پیمانانش، روسیه را تحت تحریم‌ های گسترده قرار دادند و کاهش وابستگی به گاز مسکو را خواستار شدند.

تحریم های آمریکا و متحدانش ضد روسیه در حالی است که غرب برغم همه این اقدامات، واهمه آن را دارد که تشدید تحریم روسیه در بخش های اقتصادی به ویژه بخش نفت و گاز شرایط اقتصادی اروپا و بازارهای جهانی انرژی را بیش از پیش به هم زند.

تحریم‌های متنوع اعمال شده ضد روسیه تاکنون اقتصاد اروپا را با چالش‌ های زیادی مواجه کرده است.

گاردین: دنیا در آستانه جنگ فاجعه بار

کلیدواژه