سنبله 12, 1401 11:43 Asia/Kabul
  • مقام ایرانی: آمریکا خواهان متن مبهمی برای توافق احتمالی است
    مقام ایرانی: آمریکا خواهان متن مبهمی برای توافق احتمالی است

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران یک روز بعد از پاسخ دوم تهران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت، آمریکا خواهان وجود متن مبهمی درباره توافق است.

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار کرد، آمریکا خواهان وجود متن مبهمی درباره توافق است، اما ایران بر ضرورت وجود متنی شفاف با عبارت‌ها و اصطلاحات روشن تاکید می‌کند.

مرندی افزود، توافق احتمالی نباید شامل مسائل مبهم و شکاف‌هایی باشد که ممکن است آمریکا در آینده برای از بین بردن این توافق از آن بهره برداری کند و البته این کار سابقه هم دارد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه توافق سال ۲۰۱۵ به طور اساسی از بین رفت، زیرا ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری اوباما و ترامپ توانست از شکاف‌های موجود و عبارت‌های مبهم سوء استفاده کند تصریح کرد، این بار برای آمریکا بسیار دشوار خواهد بود تا توافق را از بین ببرد.

مرندی با تاکید بر اینکه ایران تلاش می‌کند تا نابود کردن توافق برای آمریکا بدون پرداخت بهای آن امکان پذیر نباشد گفت، در واکنش ایران، موضوع خاصی وجود ندارد بلکه صرفاً عبارت‌ها و اصطلاحاتی بود که آمریکا خواست مبهم باشد، اما ایران خواسته است تا موضوع روشن شود.

کنعانی: دولت و ملت ایران از حقوق مشروع خود کوتاه نخواهند آمد

کلیدواژه