سنبله 14, 1401 13:16 Asia/Kabul
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: شناور شهید سلیمانی دستاوردی ملی است
    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: شناور شهید سلیمانی دستاوردی ملی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی را دستاوردی ملی برشمرد.

شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی امروز(دوشنبه) به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق شد.

به گزارش رادیو دری؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی و شناور شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه گفت، طراحی و ساخت این شناور بدست جوانان نخبه و دانش آموخته دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه این نخستین شناور رزمی در جمهوری اسلامی ایران است که مجهز به سامانه‌های پدافند هوایی عمود پرتاب، بردکم و متوسط بصورت ترکیبی است، تاکید کرد، شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی همچنین مجهز به سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار، توپ‌های بیست و ۳۰ میلی متری برای دفاع پیرامونی در درگیری با اهداف پروازی و سطحی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بهره مندی از آخرین تجربیات موجود در دنیا در طراحی و جانمایی فضاها، اماکن، چیدمان تجهیزات، ترکیب رنگ، انتخاب تجهیزات و در راستای ایجاد تمرکز فکری و روانی خدمه شناور را از دیگر ویژگی‌های شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی برشمرد.

دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر پایداری عظیم مردم و توانمندی های بومی استوار است و از زمان جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران، جمهوری اسلامی با تکیه بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی، نیازهای دفاعی خود را تأمین کرده است.

عملکرد موفق پدافند هوایی در حفاظت از حریم هوایی ایران

کلیدواژه