سنبله 18, 1401 10:54 Asia/Kabul
  • پایان رزمایش \
    پایان رزمایش \"اقتدار 1401\" نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایان این رزمایش با ثبت رکوردهای جدید خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "امیرسرتیپ دوم کریم چشک" سخنگوی رزمایش اقتدار 1401 درباره جا‌به‌جایی و انتقال تجهیزات به منطقه رزمایش گفت: جابه‌جایی تجهیزات به مسافتی بالغ بر 700 کیلومتر و با خودروهای سنگین و فوق سنگین ساخت دانشمندان و صنایع داخلی ایران و نیروی زمینی ارتش در کمترین زمان ممکن انجام شد.

امیر سرتیپ دوم چشک افزود: عملیات متحرک هوایی با بالگردهای هوانیروز و نیروی واکنش سریع تیپ 65 انجام شد و این عملیاتی پیچیده در طرح‌ریزی و اجرا بود که یکی از دستاوردهای مهم این رزمایش محسوب می‌ شود.

سخنگوی رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش، آزمایش موفق سامانه‌های دید در شب نصب شده در بالگردها در شرایط مشابه  با صحنه واقعی نبرد را محصول تلاش هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

امیر سرتیپ دوم چشک،  یکی دیگر از دستاوردهای رزمایش را عملیات موفق یکان پهپادی عنوان کرد که با استفاده از پهپادهای رزمی و انهدامی توانستند اهداف مورد نظر را نقطه‌زنی و مراحل بعدی عملیات را پشتیبانی کنند.

سخنگوی رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه موشک‌های بردبلند فتح 360 و فجر 5 برای اولین بار در این رزمایش استفاده شده است، تصریح کرد: موشک فتح 360؛ موشکی است که علیه اهداف استراتژیک به کار می‌رود. 

رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از شامگاه روز چهارشنبه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.

امروز، آغاز رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه