سنبله 20, 1401 08:38 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در حوزه توریسم سلامت
    آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در حوزه توریسم سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران آمادگی این دانشگاه را برای همکاری با افغانستان در حوزه های توریسم سلامت، آموزش پزشکی، نظام شبکه ای و نظام بهداشت اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در بازدید وزیر صحت عامه حکومت طالبان از این دانشگاه و مراکز درمانی آن گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه های توریسم سلامت، آموزش پزشکی، نظام شبکه ای و نظام بهداشت آماده همکاری است.

کیانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین آمادگی لازم را برای همکاری با افغانستان در زمینه های اصلاح سبک زندگی و رفتارهای درست سلامتی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های جدید درمانی، استقلال نظام بهداشت و نظام شبکه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای نیروهای انسانی بهداشت و درمان افغانستان را دارد.

 وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای نیروهای انسانی بهداشت و درمان افغانستان و نیز تربیت پزشکان متخصص و فوق‌تخصص چه در داخل کشور و چه در کشور  افغانستان آماده همکاری است‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: همچنین این دانشگاه با پتانسیل و ظرفیت های که دارد می‌تواند هم برای ارتقای سلامت مردم افغانستان و هم برای آموزش و تربیت دانشجو به افغانستان کمک کند.

دیدار وزیر صحت عامه طالبان با استاندار خراسان رضوی و بازدید از بیمارستان امام رضای مشهد

کلیدواژه