سنبله 23, 1401 16:53 Asia/Kabul
  • رئیسی: هیچ مانعی در مسیر روابط تهران- تاشکند وجود ندارد
    رئیسی: هیچ مانعی در مسیر روابط تهران- تاشکند وجود ندارد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران، در کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان تاکید کرد: روابط تهران و تاشکند عمیق، تمدنی و فرهنگی است و برای توسعه آن هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری، رئیسی  که امروز به ازبکستان سفر کرده است، در نشست کمیسیون مشترک دو کشور افزود: با اراده سران ایران و ازبکستان، می توان سطح روابط تجاری تهران - تاشکند را از ۵۰۰ میلیون دلار فعلی تا سه برابر افزایش داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی تهران برای صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه همکاری های ایران و ازبکستان خبر داد و اظهار کرد: برای توسعه روابط بین دو کشور مانعی نمی‌شناسیم و این آمادگی وجود دارد روابط دو جانبه را در حوزه تبادلات تجاری، ترانزیتی و حمل ونقل افزایش دهیم.

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران باوجود  تحریم‌ها پیشرفت‌ های بسیار خوبی در این سال‌ها داشته است و ملت ایران با اراده،  تهدیدها را به فرصت‌ تبدیل کرده و ظرفیت‌های بسیاری در این کشور ایجاد شده است.

میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به روابط تاریخی مشترک تهران و تاشکند، مبادلات اقتصادی میان دو کشور افزایش داشته است.

"سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری  اسلامی ایران امروز (چهارشنبه)  به دعوت رسمی " شوکت میرضیایف  "  همتای ازبکستانی خود برای حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان رفت.

سفر رئیس جمهوری ایران به سمرقند؛ محور گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ازبکستان

رئیس جمهوری ایران برای شرکت در نشست شانگهای وارد ازبکستان شد

کلیدواژه