اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد
(last modified Sun, 18 Sep 2022 03:12:22 GMT )
سنبله 27, 1401 07:42 Asia/Kabul
  • اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد
    اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن قدردانی مجدد از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی گفت: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی چافی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) و در پی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در صفحه شخصی خود در شبکه های مجازی با اشاره به این‌که دو سال وقفه کرونایی مانع از شکل گیری مجدد حرکت عظیم و مردمی اربعین نشد، نوشت: میلیون‌ها نفر فارغ از ملیت خود و حتی فراتر از یک مذهب و دین خاص، پیمان دلدادگی خود به سیدالشهدا (ع) و آرمان‌های او را تجدید کردند.     

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اجتماع پیاده‌ روی جهان، میلیون‌ها انسان را در یک مسیر به سمت یک مقصد مقدس در کنار هم قرار داد، تصریح کرد: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

کنعانی چافی با قدر دانی از دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان شایسته همایش بزرگ اربعین حسینی خاطرنشان کرد: ملت عزیز عراق هر ساله همه امکانات خود را در اختیار زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهند که نشان‌دهنده عمق ایمان و اخلاص ملت بزرگ عراق است. 

رئیسی: اربعین، معجزه الهی و از جلوه‌های انسجام مسلمانان است

کلیدواژه