سنبله 06, 1403 15:26 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است
    رهبر معظم انقلاب اسلامی: تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران رفع تورم و گرانی، ضرورت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی و توجه به تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در اولین دیدار اعضای دولت چهاردهم، با تمجید و تکریمِ حرکت پرشکوه اربعینی مردم ایران و تبریک هفته دولت، فرصت خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت کشور را نعمت بزرگ الهی برشمردند و افزودند: این امانت خدا و مردم را قدرشناسی کنید و بدانید فرصت چهار سال خدمت به سرعت برق و باد می‌گذرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران را دارای ظرفیت نابغه‌سازی خواندند و با اشاره به نامدارانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، ملاصدرا و زکریای رازی گفتند: اینها نشانه ظرفیت بیکرانِ پروازِ فکری ملت ایران است و اکنون نیز می‌توان از جوانان با استعداد کشور، نابغه پرورش داد.

ایشان ظرفیت‌های سیاسی، عمق راهبردی و قدرت منطقه‌ای را از ظرفیت‌های ایران برشمردند و افزودند: تجربه‌های مثبت و منفی ۴۵ سال اخیر نیز جزو ارزنده‌ترین نکات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رعایت اولویت‌ها با توجه به منابع و فرصت محدود و کارهای زیاد پیش رو را مورد توجه قرار دادند و خاطرنشان کردند: برخی اولویت‌ها مربوط به مسائل فوری مانند مسأله تورم و گرانی است که باید به صورت مناسبی آنها را حل کرد اما برخی اولویت‌ها ناظر به مسائل زیرساختی است که اگر امروز از آن غفلت شود ۱۰ سال بعد باید به ناچار آن کار را آغاز کرد.

ایشان انرژی هسته‌ای را از جمله اولویت‌های زیرساختی و ضروری برای آینده کشور دانستند و با ناوارد دانستن برخی اظهارات تردیدآمیز درباره فواید آن، گفتند: کشور نمی‌تواند خود را از یک مسأله علمی، فنی و پیشرفته دنیا محروم کند و با عقب افتادن از این مسیر، سال‌ها بعد به دنبال آغاز آن باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث فضای مجازی، بار دیگر مسأله مهم هوش مصنوعی و شتاب عجیب و حیرت‌آور این فناوری در دنیا را مورد توجه قرار دادند و گفتند: اکنون دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی ما در حال بهره‌برداری از این فناوری هستند اما این استفاده نباید ما را فریب دهد زیرا صرف بهره‌برداری امتیاز نیست بلکه باید بر لایه‌های عمیق و متنوع این فناوری مسلط شد.

ایشان عقب ماندن از تسلط بر لایه‌های عمیق هوش مصنوعی را موجب ایجاد یک محدوده انحصاری دیگر مانند انرژی اتمی به‌دست کشورهای مسلط بر این فناوری دانستند و افزودند: فرصت‌طلبان و قدرت‌طلبان دنیا در آینده یک آژانس هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند و اجازه ورود کشورهای دیگر به برخی بخش‌ها و لایه‌های آن را نخواهند داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کلید حل مشکلات اقتصادی کشور را در تولید و تقویت و افزایش عرضه دانستند و گفتند: با تقویت و جدی گرفتن مسأله تولید، مشکلات تورم، اشتغال و ارزش پول ملی حل می‌شود.

ایشان در بیان چگونگی مشورت رئیس جمهور با ایشان درباره اعضای کابینه نیز گفتند: بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان توانست مجلس را قانع کند و برای همه رای اعتماد بگیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: امروز همه وزیران محترمی که مورد اعتماد رئیس جمهوری و مجلس قرار گرفته‌اند، مقامات عالی‌رتبه کشورند و وظیفه همه، حمایت و کمک برای موفقیت آنهاست.

دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی

هیات‌های دانشجویی عزاداری اربعین را در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار کردند

کلیدواژه