سنبله 29, 1401 07:35 Asia/Kabul
  • رئیسی: سازمان ملل متحد نباید سازمان دولت های قدرتمند باشد
    رئیسی: سازمان ملل متحد نباید سازمان دولت های قدرتمند باشد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان ملل متحد نباید سازمان دولت های قدرتمند باشد، تاکید کرد: تحریم، تروریسم و جنگ و خونریزی نتیجه یکجانبه گرایی است.

به گزارش رادیو دری، رئیسی که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه وارد نیویورک شد در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های خود در این سفر پرداخت.

رئیس جمهور اسلامی ایران در بدو ورود در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این سفر طبیعتا با توجه به فرصتی که وجود دارد به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت و نقطه نظرات را به اطلاع شرکت کنندگان و کسانی که شنونده این سخن و پیام باشند، خواهم رساند.

آیت‌الله رئیسی ، حربه‌ تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ را در تضاد با صلح و آرامش جهانی دانست و افزود: اینگونه مشکلات و مسائل جهانی در مجمع عمومی باید به بحث گذاشته شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین مساله تروریسم را از دیگر موضوعات مورد بررسی در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امورخارجه، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم‌ها،«غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهوری ،«محمد جمشیدی» معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهوری و «وحید جلال زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را در سفر به نیویورک همراهی می‌کنند.

سخنرانی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

کلیدواژه