سنبله 29, 1401 07:47 Asia/Kabul
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد
    آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، سه فروند بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی ایران را به بهانه ارائه خدمات باری به روسیه، در فهرست تحریم‌های مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داد.

به گزارش رادیو دری، اداره امنیت و صنعت وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد که هواپیماهای تحریم‌شده از شرکت‌های ماهان ایر، قشم فارس ایر و ایران ایر هستند که کار حمل و نقل کالا از جمله اقلام الکترونیکی را به روسیه انجام می‌دادند.

تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی اعمال‌ شده‌ اند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

کلیدواژه