سنبله 30, 1401 11:58 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود
    سرلشکر باقری: دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: اجازه داده نمی شود دوران پرافتحار دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در مراسم دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه چهل و دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق ضد ایران، افزود: دفاع مقدس تضمین کننده هویت، امنیت، عزت و شکوه ملت ایران بود و مقوم ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی است.
سرلشکر باقری گفت: جنگ بزرگ تحمیل شده به ملت ایران با الطاف خداوند و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و خون شهیدان به گنجینه بزرگ و سرمایه‌ای ماندگار برای تداوم تلاش و پیشرفت و عزت ایران اسلامی تبدیل شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: چه بسیاری سختی های بزرگ در دوران دفاع مقدس که با اتکا به خدا و مجاهدت‌های خالصانه به پیروزی‌های بزرگ تبدیل شد و شاید یکی از آنها تبدیل بن بست شکست به پیروزی با تغییر جنگ کلاسیک به نبرد انقلابی با تاکتیک بومی و وحدت ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نهایتاً به آزادسازی  خرمشهر در عملیات بیت المقدس و سایر پیروزی های بزرگ انجامید.
فردا (پنج‌شنبه) 31 سنبله 1401 مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.
ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 شهریور سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد،تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.
31 شهریور ماه/سنبله در تقویم مناسبت‎ های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است؛ در این یک هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

کلیدواژه