میزان 02, 1401 11:16 Asia/Kabul
  • اتباع غیرمجاز برای ثبت نام مدرسه فرزندان‌شان، منتظر دریافت پیامک باشند
    اتباع غیرمجاز برای ثبت نام مدرسه فرزندان‌شان، منتظر دریافت پیامک باشند

مسوول امور تحصیلی اتباع خارجی آموزش و پرورش خراسان رضوی از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی غیرمجاز دارای برگه سرشماری در مدارس خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان منتظر دریافت پیامک از جانب دفاتر کفالت باشند.

به گزارش رادیو دری؛ علیرضا یاری‌مقدم افزود: قاعده کلی تا قبل از بخشنامه جدید این بود که دانش‌آموزانی که مدرک اقامتی معتبر مثل پاسپورت دارای اقامت، کارت آمایش، کارت هویت و گذرنامه خانوار داشتند، مانند دانش‌آموزان ایرانی می‌توانستند ثبت‌نام کنند، اما دانش‌آموزانی که جز برگه سرشماری هیچ مدرک معتبری داشتند، مجاز به ثبت‌نام در مدارس نبودند.

وی اضافه کرد: اما با دستورالعمل جدید  وزارت کشور ایران، زمینه ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان دارای برگه سرشماری هم فراهم شده است.

این مقام ایرانی در عین حال تاکید کرد: دانش‌آموزان دارای برگه سرشماری از مراجعه مستقیم به مدرسه خودداری کنند و منتظر دریافت پیامک ثبت نام از جانب دفاتر کفالت بمانند و پس از دریافت پیامک با مراجعه به دفاتر کفالت، برگه معرفی نامه برای ثبت نام مدرسه را بگیرند.

یاری‌مقدم افزود: تایید مدارک تحصیلی و تعیین پایه دانش‌آموزان اتباع خارجی  تا پایه ششم در مدرسه، دانش‌آموزان متوسطه اول در اداره ناحیه و دانش‌آموزان متوسطه دوم در اداره کل آموزش و پرورش انجام می‌شود و دانش‌آموزان با توجه به پایه آنها باید به این سه مکان مراجعه کنند.

مسوول امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تفاوت های مدارک تحصیلی و درس‌های کشور افغانستان با ایران گفت: روال بر این است که سعی می شود همان پایه‌ای که دانش اموز در افغانستان تحصیل می‌کرده را بتواند در ایران ادامه دهد، ولی آزمون تعیین سطح هم از تمام دانش‌آموزان گرفته می‌شود تا مشخص شود باید در چه پایه ای تحصیل کنند.

اعلام شرایط ثبت نام دانش آموزان مهاجر دارای سرشماری در مدارس ایران

مقام ایرانی: سازمان دانش‌آموزی برای همه دانش‌آموزان حتی اتباع خارجی است

کلیدواژه