روحانی: مصوبه کنگره آمریکا نقض برجام است
(last modified 1395-09-14T06:49:13+00:00 )
قوس 14, 1395 11:19 Asia/Kabul
  • روحانی:  مصوبه کنگره آمریکا نقض برجام است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه بدعهدی، تعلل، تأخیر یا نقض در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قاطعانه عمل خواهد کرد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در مراسم تقدیم لایحه بودجه سال آینده به نمایندگان مجلس، با بیان این که ایران هیچ‌گاه نقض‌کننده برجام نخواهد بود، تأکید کرد ایران به نقض برجام پاسخ مناسبی خواهد داد، چرا که مصوبه اخیر کنگره آمریکا ناقض و مغایر برجام است.

روحانی برجام را توافق برد- برد دانست، افزود ایران گسترش تعاملات بین‌المللی را حق خود می‌داند و در این زمینه از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت.

روحانی، با اشاره به تصویب تحریم‌های موسوم به "داماتو" در کنگره آمریکا، خاطرنشان کرد گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از زمان اجرای برجام به تعهدات خود عمل کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت برجام یک سند بین‌المللی است که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل هم رسیده است و اجرای دقیق آن می‌تواند دستاورد فراوانی برای همه طرف‌ها داشته باشد.

رئیس قوه مجریه ایران، با اشاره به این که رئیس جمهوری آمریکا موظف به استفاده از اختیارات خود برای ممانعت از تأیید و اجرای تمدید تحریم‌های ایران است، تصریح کرد درچارچوب مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس ایران، در جلسه هفته جاری هیأت نظارت بر اجرای برجام در ایران، تصمیمات لازم را اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رساند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه گذشته با اکثریت مطلق 99 رای موافق و بدون رای منفی تمدید قانون تحریم‌ها ضد ایران را برای یک دوره 10ساله دیگر تصویب کرد.

پیش از این در ماه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا به این تحریم‌ها رای مثبت داده بود. قانون تحریم‌ها ضد ایران در انتظار امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا است. 

 

کلیدواژه