لاریجانی: تمدید تحریم‌های آمریکا ضد ایران هیچ توجیهی ندارد
(last modified 1395-09-14T06:52:33+00:00 )
قوس 14, 1395 11:22 Asia/Kabul
  • لاریجانی: تمدید تحریم‌های آمریکا ضد ایران هیچ توجیهی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت اقدام سنای آمریکا در تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله ایران هیچ توجیهی از نظر تعهد بین المللی ندارد.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس با اشاره به رای سنای آمریکا به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، افزود مصوبه اخیر کنگره آمریکا بر خلاف توافق هسته‌ای بوده، چرا که در هشت مورد از بندهای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با چنین رویکردی مخالفت شده است.

لاریجانی تصریح کرد در حالی که نیمی از اعضای کنگره از حزب دموکرات بودند، حتی یک نفر از این نمایندگان نیز در مخالفت با تمدید تحریم‌ها رای نداد و این نشان از توافق کل سیستم حکومت آمریکا با تمدید تحریم‌ها ضد ایران است.

لاریجانی همچنین این اقدام را نشان از بی‌اعتباری رئیس جمهوری فعلی آمریکا دانست و افزود اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وجود برخی محدودیت‌ها در کنگره برای او، از روی صداقت نیست.

رئیس مجلس ایران گفت در قانون تحریم‌های ایران (داماتو) تمرکز اصلی بر تحریم‌های نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران است در حالی که با صراحت در بند 21 برجام،  آمریکا باید از این تحریم‌ها خودداری کند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه گذشته با اکثریت مطلق 99 رای موافق و بدون رای منفی تمدید قانون تحریم‌ها ضد ایران را برای یک دوره 10ساله دیگر تصویب کرد.

پیش از این در ماه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا به این تحریم‌ها رای مثبت داده بود. قانون تحریم‌ها ضد ایران در انتظار امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا است. 

 

کلیدواژه