میزان 09, 1401 09:20 Asia/Kabul
  • بیانیه‌ وزارت اطلاعات ایران درباره حوادث روزهای اخیر در برخی مناطق کشور
    بیانیه‌ وزارت اطلاعات ایران درباره حوادث روزهای اخیر در برخی مناطق کشور

وزارت اطلاعات ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشور، پوسته‌ای آشکار و محسوس و لایه‌های پنهان متعددی در پشت صحنه‌ داشت.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه وزارت اطلاعات ایران آمده است: مدافعان وطن و حافظان نظم و امنیت کشور در روزهای گذشته با مجموعه‌هایی از عناصر متنوع گروهکی، عوامل سازمان‌های جاسوسی بیگانه، دخالت مستقیم دولت‌های آمریکا و انگلیس و دنباله‌روهای سعودی آن‌ها تا عناصر ناآگاه و فریب خورده‌ی اغتشاشگر در کف خیابان‌ها مواجه بودند.

این بیانیه می افزاید: در روزهای گذشته، 49 نفر از عوامل و مرتبطان گروهک منافقین بازداشت شده‌اند که بنا به دستور منافقان تروریست‌ آلبانی نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک کننده‌ اغتشاشگران تا سازمان‌دهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند.

بیانیه وزارت اطلاعات ایران می افزاید: 77 نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دمکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه ضد مردم کردستان بودند، بازداشت شدند که در میان بازداشت‌شدگان، یک کادر و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم منطقه کردستان عراق است نیز حضور دارد.

در این بیانیه آمده است: 5 عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با 36 کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوب‌گران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابلِ هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند، دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات ایران تصریح کرد: تروریست‌های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسوولان ارشد کشور، طرح‌های بمب‌گذاری در هیآت عزاداری شیراز، جنوب ایران، و میدان شهدای مشهد، شمال شرق ایران، را داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شدند.

این بیانیه می افزاید: سازمان جاسوسی "بهائیت" بنا به دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورود پرحجمی به صحنه‌ آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت و بر این مبنا در روزهای اخیر هسته‌ی اصلی و سرّی بهائیت شامل سه نفر از سران بهاییت و دو نفر از تیم رسانه‌یی آن‌ها بازداشت شدند.

همچنین 92 نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند و 9 تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... نیز که در صحنه‌ی اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه حضور داشتند، بازداشت شدند.

تعدادی از عناصر مرتبط با رسانه‌های بیگانه در تهران و استان‌های مختلف ایران نیز شناسایی و احضار و برای عده‌ ای فعلاً تشکیل سابقه شد تا پس از دریافت مجوز مرجع قضایی، احضار یا بازداشت شوند؛ ضمن اینکه  سفارتخانه‌هایی که عوامل آن‌ها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه‌ اغتشاشات داشتند، تذکر لازم داده شد.

خطیب جمعه تهران : دشمنان مردم در پی اغتشاش هستند

آن سوی تبدیل برق آسای پرونده قضایی مهسا امینی به پروژه براندازی

کلیدواژه