میزان 13, 1401 16:20 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر خارجه ایران به اتحادیه اروپا
    هشدار وزیر خارجه ایران به اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه ایران با ابراز ناخرسندی از مواضع و‌ مداخلات برخی مقامات اروپایی در وقایع اخیر ایران تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام متقابل ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایتالیایی خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود : در وقایع اخیر مداخله گران خارجی، عوامل سازماندهی شده و تروریست‌ها  مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند. 

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: به حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذاریم و حساب پاسخ به مطالبات مسالمت آمیز مردم، از آشوب و‌ تروریسم جداست.

لوئیجی دی مایو افزود: ایتالیا به اقدامات خود برای رسیدن به توافق آن هم در کوتاه ترین زمان ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین اظهار کرد:برای رابطه با جمهوری اسلامی اهمیت قائل هستیم و از تلاش‌های ایران در رسیدن به توافق پایدار در برجام با قدرت حمایت می‌کنیم. 

مداخله جویی‌های تعدادی از کشورهای اروپایی در تحولات داخلی این روزها در ایران، واکنش جمهوری اسلامی را به همراه داشت و  سفرا و روسای نمایندگی‌های سوئد، فرانسه، نروژ و همچنین بریتانیا  به وزارت خارجه احضار شدند و مراتب اعتراض ایران به آنها ابلاغ شد. 

امیرعبداللهیان: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند

کلیدواژه