امیردریادار سیاری: رزمایش ولایت 95 در مدار 10 درجه برگزار می شود
(last modified 1395-09-15T04:10:30+00:00 )
قوس 15, 1395 08:40 Asia/Kabul
  • امیردریادار سیاری: رزمایش ولایت 95 در مدار 10 درجه برگزار می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش ولایت 95 در مدار 10 درجه، در دلو سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیردریادار سیاری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانوادهای شهدای نیروی دریایی ارتش که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد با بیان اینکه سالانه 25 رزمایش برگزار می کنیم، گفت: رزمایش ولایت 95 دلو سال جاری در جنوب اقیانوس هند و در مدار 10 درجه برگزار می شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با اشاره توانمندی نیروی دریایی در تولید تجهیزات اساسی ، گفت: امروز قطعات حساس شناور در داخل کشور ساخته می شود و این افتخار را داریم که به جای خرید تجهیزارت را می سازیم.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: تا کنون سه هزار و 844 کشتی تجاری و نفتکش در آب های آزاد اسکورت شده که تقریبا معادل یک سوم کشتی های اسکورت شده در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: نیروی دریایی پس از پیمودن مسیر 9 هزارو 500 مایلی، در آینده عرض اقیانوس اطلس را هم طی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با اشاره به تدبیر فرماندهی کل قوا برای عمردهی به تجهیزات دریایی گفت: بر همین اساس تعمیر اساسی زیر دریایی طارق انجام پذیرفت و سامانه رانش ناو خارک برای نخستین بار به شکل کامل بازسازی شد.

در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران نیروی دریایی از تمبر یاد بود ناو موشک انداز پیکان رونمایی شد. همچنین از خانواده پنج شهید نیروی دریایی جانبازان و پرسنل نمونه این نیرو تجلیل شد.