میزان 17, 1401 11:24 Asia/Kabul
  • قالیباف: رمز پیروزی ایران اسلامی، وحدت شیعه و سنی است
    قالیباف: رمز پیروزی ایران اسلامی، وحدت شیعه و سنی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، رمز پیروزی کشور در بخش های مختلف را وحدت بین اهل تسنن و تشیع دانست و تاکید کرد: اهل سنت و هم تشیع در دفاع مقدس و در حوادث داخلی با وحدت و جانفشانی ایران قوی تر را ساختند.

امروز (یکشنبه) دوازدهم ربیع الاول 1444 هجری‌قمری، مصادف با 9 اکتبر 2022، به روایتی سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است.

اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و  شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می ‎دانند.

به گزارش رادیو دری، "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و نطق پیش از دستور میلاد حضرت رسول اکرم (ص) را به همه مسلمانان در سراسر جهان تبریک گفت و آغاز هفته وحدت را گرامی داشت. 

رئیس  مجلس شورای اسلامی افزود: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی تشیع و اهل سنت در راه خدمت به ایران عزیز و انقلاب اسلامی است.

قالیباف  همچنین گفت : این وحدت را در دفاع مقدس و در حوادث داخلی همواره شاهد بوده ایم، در آنجا که نیاز به حضور، جانفشانی و تقدیم شهید بوده، اهل سنت و هم تشیع توانستند در کنار هم ایران عزیز را قوی تر کنند.

رئیس  مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: رمز پیروزی همین وحدت و یکپارچگی همه فرقه‌های مختلف در ایران عزیز است.

قالیباف خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هر دو لبه های یک قیچی هستند و به گونه‌ای عمل می‌ کنند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند و در حقیقت آب در آسیب رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار می‌ ریزند و دشمنان  قسم خورده نظام جمهوری اسلامی  هستند.

آغاز هفته وحدت و تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)

کلیدواژه