انتقاد ایران از بی توجهی نهاد‌های بین‌المللی به موضوع مهاجران افغانستانی
(last modified 1401-07-18T14:43:17+00:00 )
میزان 18, 1401 19:13 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از بی توجهی نهاد‌های بین‌المللی به موضوع مهاجران افغانستانی
    انتقاد ایران از بی توجهی نهاد‌های بین‌المللی به موضوع مهاجران افغانستانی

مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه ایران از بی توجهی نهادهای بین‌المللی و اعمال استانداردهای دوگانه دولت‌های غربی درباره  مهاجران افغانستانی مقیم ایران انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در دیدار با «مایکل اشپیندلگر» رئیس مرکز بین‌المللی توسعه سیاست‌های مهاجرتی در وین با اشاره به هزینه‌های  ایران در چهار دهه گذشته برای بیش از ۵ میلیون مهاجر افغانستانی و بار سنگینی که این موضوع بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است، بر اراده مسؤولان ایران برای رسیدگی به امور مهاجران افغان، به ویژه  نیازهای آموزشی و بهداشتی آنان تأکید کرد.

اشپیندلگر هم با تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌ها با ایران و توجه به جایگاه مهم ایران در مدیریت مهاجرت، توسعه گفت‌وگوها و همکاری‌های مشترک را خواستار شد.

 جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی است و اکنون دستکم  ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند. 

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته ای برای این مهاجران بوده است. 

قدردانی طالبان از مهمان نوازی های ایران و پاکستان از مهاجران افغانستانی

انتقاد امیرعبداللهیان از عدم کمک رسانی سازمان ملل به مهاجران افغانستانی در ایران

کلیدواژه