هشدار امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران
(last modified 1401-07-20T04:06:50+00:00 )
میزان 20, 1401 08:36 Asia/Kabul
  • هشدار امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران
    هشدار امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از مداخله اروپا در امور داخلی ایران، به کاترین کولونا در خصوص ادامه این روند هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با کاترین کولونا، افزود: اگر اتحادیه اروپا اقدام محدودکننده انجام دهد، تهران نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد.

وی افزود: در این گفت وگو توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد.

 پس از آنکه اغتشاشات در ایران به بهانه فوت مهسا امینی کلید زده شد، بریتانیا، فرانسه و آلمان سه عضو اروپایی برجام نیز همسو با آمریکا در حمایت از اغتشاشگران وارد میدان شدند و در این راستا نه تنها بیانیه‌های مداخله جویانه صادر کردند، بلکه از اعمال تحریم هم سخن گفتند و در این میان دوشنبه گذشته، بریتانیا تحریم علیه یک نهاد و چند مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران را عملیاتی کرد. 

یک منبع وزارت خارجه آلمان هم در این زمینه اعلام کرد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند و قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ میزان) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند.

البته اتحادیه اروپا اخیر قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند.

کلیدواژه