قوس 15, 1395 11:01 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران خارجه ایران و چین به اجرای برجام

وزیران امور خارجه ایران و چین بر ضرورت رعایت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) از سوی همه طرفها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران که در صدر هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی بامداد امروز (دوشنبه )  وارد پکن شد ، با «وانگ یی» وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرد. وزیران خارجه ایران وچین با بیان اینکه رعایت تعهدات کامل برجام از سوی همه طرفها ضروری است اعلام کردند: جمهوری اسلامی ایران و چین رویکردهای مشترک در قبال موضوعات منطقه ای و بین المللی دارند.

ظریف و وانگ یی همچنین همکاری اقتصادی و بانکی ، تامین مالی پروژه ها ، حل مشکلات دانشجویان ایرانی در چین و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:  چین و ایران دارای منافع مشترک هستند و هیچ مانعی برای توسعه مناسبات و گسترش همکاریها بین دو کشور وجود ندارد.

ظریف با اشاره به سفر" شی جین پینگ "رئیس جمهوری چین به تهران در اوایل امسال گفت: مشورت های سیاسی و امضای 17 سند همکاری در این سفر می تواند باب مناسبات و روابط دو کشور را بیش از پیش بهبود بخشد.

وزیرامورخارجه چین نیز دراین دیدار با استقبال از پیوستن ایران به سازمان همکاری های شانگهای  تاکید کرد: چین از پیوستن ایران به  این سازمان حمایت  می کند.

وزیر خارجه چین درباره رعایت برجام به عنوان یک توافق بین المللی گفت: برجام یک سند چندجانبه است که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده است و نباید تحولات داخلی کشورها به آن خدشه وارد کند.

تاکید بر تداوم همکاری ایران و چین در مبارزه با تروریسم وافراط گرایی از دیگر محورهای مورد گفتگوی وزیران خارجه ایران  چین در پکن بود.

کلیدواژه