میزان 20, 1401 13:00 Asia/Kabul
  • ولایتی: تهران و مسکو در مساله قفقاز جنوبی اختلاف نظر اساسی ندارند
    ولایتی: تهران و مسکو در مساله قفقاز جنوبی اختلاف نظر اساسی ندارند

 مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر روابط خوب و راهبردی ایران و روسیه گفت که تهران و مسکو اختلاف نظر اساسی درخصوص مساله قفقازجنوبی ندارند.

به گزارش رادیو دری،«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل  در گفت‌وگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت که روابط ایران و روسیه بسیار خوب، در سطوح بالا و راهبردی است و این روابط در حال گسترده شدن است.
ولایتی افزود که جهان امروز بر اساس همکاری‌های منطقه‌ای تشکیل شده است نه بر اساس وضعیت کاملا بین‌المللی که برخی ها همواره آرزوی آن را دارند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد که هرگونه تعرض به مرزهای یک کشور از سوی کشوری دیگر منجر به تنش و جنگ می شود و این مساله منجر به حضور برخی طرف ها مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود که همواره به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند.
ولایتی همچنین گفت که همکاری در چارچوب سازمان شانگهای گامی ارزشمند و راهبردی است.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل افزود که روسیه و چین بدون پناه بردن به دلار با همدیگر تبادلات تجاری انجام می دهند و این یک پیشرفت بسیار خوب است تا اسیر دلار و اراده آمریکا نباشند.
وزیر امورخارجه پیشین ایران همچنین تاکید کرد که ناتو هر گلوله‌ای که در هر نقطه ای از جهان شلیک می‌شود را رصد می کند تا به خواست آمریکا و خارج از عرف بین‌المللی در آن امر دخالت کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه تنش در قفقاز هشدار داد

کلیدواژه