میزان 21, 1401 18:58 Asia/Kabul
  • ایران هشدار داد: ارایه خدمات به اتباع غیرمجاز خارجی غیرممکن می‌شود
    ایران هشدار داد: ارایه خدمات به اتباع غیرمجاز خارجی غیرممکن می‌شود

هیات نمایندگی ایران در هفتاد و سومین نشست کمیساریای عالی پناهندگان تاکید کرد: با تداوم کمک‌های ناکافی بین المللی، ادامه ارایه خدمات به اتباع غیرمجاز خارجی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است.

به گزارش رادیو دری، هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با تشریح اقدامات ایران در میزبانی از پناهندگان و آوارگان افغان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، ­ تاکنون فراتر از سهم منصفانه خود میزبان خیل عظیم پناهندگان بوده است.

این هیات با تاکید بر هزینه‌های سنگین انجام شده در جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از حرکت آوارگان به اروپا­ تصریح کرد: چند دهه میزبانی از پناهندگان و همچنین شهروندان افغانستانی فاقد مدرک، ­ هزینه‌های هنگفت اقتصادی و اجتماعی برای ایران ایجاد کرده است.

­نماینده ایران در این نشست­ تاکید کرد:­ ­جمهوری اسلامی ایران­ در این مدت طولانی با وجود مشکلات پرشمار اقتصادی و اجتماعی­ ناشی از بحران‌های منطقه‌ای و تحریم‌های ناعادلانه غیرقانونی در کنار کمک‌های ناکافی بین المللی و با بهره‌گیری از منابع محدود داخلی، این ماموریت را دنبال کرده است.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان  هم در این نشست در واکنش به سخنان نماینده جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات درازمدت ایران در حمایت از آوارگان افغان قدردانی و تاکید کرد: لازم است حمایت‌های بین المللی از ایران افزایش یابد.

گراندی افزود: همچنین باید راه حل‌های پایداری از جمله بازگشت داوطلبانه آوارگان­ و پناهندگان افغان ساکن ایران پیگیری و اجرا شود.

قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه