میزان 22, 1401 16:37 Asia/Kabul
  • کنعانی:مداخلات مقامات فرانسه، مشوق خشونت‌طلبان و قانون‌شکنان است
    کنعانی:مداخلات مقامات فرانسه، مشوق خشونت‌طلبان و قانون‌شکنان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در خصوص تحولات اخیر ایران را اتهام زنی سیاسی، مداخله جویانه و مشوق خشونت طلبان و قانون شکنان دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در واکنش به اظهارات روز گذشته(پنجشنبه) رئیس جمهوری فرانسه در خصوص تحولات اخیر در ایران گفت: جای تعجب است که رئیس جمهوری و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه های فرانسه، کارگران را تهدید می کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می دهند!

کنعانی افزود: این در حالی است در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض مسالمت آمیز به رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.

بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی، بار دیگر موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به مثابه فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده کنند.

وزیر کشور ایران: برخی اغتشاشگران در خارج آموزش دیده بودند

کنعانی : رسانه‌های ضد انقلاب به کارخانه دروغ و ترویج قتل تبدیل شدند

کلیدواژه