میزان 24, 1401 12:19 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به حمایت مجدد بایدن از اغتشاشات در ایران
    واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به حمایت مجدد بایدن از اغتشاشات در ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران خطاب به رئیس جمهوری آمریکا با بیان این‌که ایران سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته، اراده‌اش متزلزل شود، گفت: عادت شما ماهی گرفتن از آ‌ب‌های گل آلود است، اما یادتان باشد، اینجا ایران، سرزمین مردان و زنان سرفراز است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه در صفحه اینستاگرامش در واکنش به اظهارات مداخله جویانه «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا در پی اغتشاشات اخیر در ایران نوشت: نه اظهارات بایدن و نه مداخله جویی‌های آمریکا هرگز ایران را متعجب نمی‌کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار، ماهیت حقیقی نظام آمریکاست، اما، مردم ایران در عمق تاریخ ریشه دارند.

 از آغاز تحولات اخیر در ایران، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای چندمین بار طی اظهاراتی مداخله جویانه، از اغتشاشات در ایران حمایت کرد. 

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از نحوه واکنش ایرانی‌ها به مرگ «مهسا امینی»، "حیرت‌زده" شده است.

بایدن همچنین مدعی شد این تظاهرات‌ها "چیزی را بیدار کرده که تا مدت‌های بسیار بسیار طولانی خاموش نخواهد شد."

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ایران باید به اعمال خشونت ضد شهروندان خودش که فقط براساس حقوق اساسی خودشان رفتار می‌کنند پایان دهد.

چندی پیش نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفت که آمریکا تحریم‌های جدیدی ضد مقامات ایران که به ادعای او واشنگتن آن‌ها را در "خشونت ضد معترضان" دخیل می‌داند، اعمال می‌کند.

دو روز بعد از اظهارات بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در جدیدترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه اغتشاشات اخیر

پیش‌تر هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به "خشونت ضد  زنان" متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. 

وزارت خارجه ایران: اغتشاشات اخیر، دوستان و دشمنان ما را بهتر شناساند

کلیدواژه