میزان 24, 1401 16:18 Asia/Kabul
  • دولت ایران در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای مصمم است
    دولت ایران در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای مصمم است

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه دولت در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای مصمم است تصریح کرد، ایران با سرعت در این مسیر پیش می‌رود.

به گزارش رادیو دری، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت ایران افزود، ۲۰۰ مرکز درمانی در ایران از ۵۰ رادیوداروی مختلف محصولات سازمان انرژی اتمی برای درمان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

بهادری جهرمی همچنین با بیان اینکه راکتورها در ایران درحال بومی‌سازی است خاطرنشان کرد، ایران تلاش می کند عضو باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سطح جهان باشد و این مسیر هدف‌گذاری شده برای کشور، نوید آینده بسیار روشنی برای صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و حوزه کشاورزی و دارویی و درمانی خواهد بود.

فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های محوری و پایه است که سهم بزرگی در گسترش فناوری‌ های نو و پیشرفت صنایع نوین دارد.

جمهوری اسلامی ایران نیز با اتکا به توانمندی متخصصان بومی به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای روی آورده و با حسن نیت ثابت کرده است که هدفی جز استفاده صلح‌آمیز و صنعتی از این انرژی ندارد.

در سال های اخیر، دانشمندان هسته ای ایران موفق شده اند انواع محصولات پر مصرف را که مورد نیاز مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است، تولید کنند؛ به عنوان مثال دانشمندان ایرانی در حوزه تشخیص و درمان سرطان به اکتشافات مهمی دست یافته اند که وارد مرحله آزمایش بالینی خواهد شد؛ ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در این حوزه است.

 

کلیدواژه