کنعانی: ایران پاسخ رفتارهای مداخله‌ گرایانه اروپا را متقابلاً می‌دهد
(last modified 1401-07-25T08:06:58+00:00 )
میزان 25, 1401 12:36 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران پاسخ رفتارهای مداخله‌گرایانه اروپا را متقابلاً می‌دهد
    کنعانی: ایران پاسخ رفتارهای مداخله‌گرایانه اروپا را متقابلاً می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از مواضع دوگانه غرب در قبال اغتشاشات در اروپا و ایران گفت، ایران پاسخ رفتارهای مداخله‌گرایانه اروپا را متقابلاً می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات مقامات فرانسوی و نوع رفتار و مواضعی که درخصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کرده‌اند و رویکردی که در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و اعتصابات کارگری اخیر در این کشور داشتند، اظهار کرد، اگر اغتشاشات در ایران صورت بگیرد خوب است و برخوردی نباید صورت بگیرد اما اگر اغتشاشات در اروپا شکل بگیرد، بد است و باید برخورد شود. 

کنعانی تصریح کرد، قبلا در ادبیات اروپا، تروریسم به خوب و بد تقسیم شد و در شرایط جدید نیز تقسیم بندی جدیدی در ادبیات سیاسی و رفتار سیاسی غرب مشاهده می شود و آن اغتشاش خوب و بد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اغلب کشورهایی که در پیشانی حمله به ایران در موضوع حقوق بشر هستند مرتکب جنایات عدیده علیه ملت ایران از جمله اعمال تحریم‌ها شدند اظهار کرد، آنها علاوه بر اعمال تحریم‌ها حتی تحریم‌های دارویی، میزبان گروه‌های تروریستی هستند که در فهرست تروریستی خودشان بودند.

کنعانی با تاکید بر اینکه قضاوت با کسانی است که تحولات را دنبال می‌کنند و رفتار دوگانه‌ غرب را می بینند گفت: جمهوری اسلامی کشورهایی که در امور کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت می‌کنند، به عقلانیت دعوت می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا ایران مذاکرات رفع تحریم‌ها را پایان یافته می‌داند؟ گفت، مذاکرات رفع تحریم از دستورکار ایران خارج نشده است و زمینه‌ها برای احیای توافق و بازگشت همه طرف‌ها وجود دارد، اما ایران معطل توافق نخواهد بود.

کنعانی:مداخلات مقامات فرانسه، مشوق خشونت‌طلبان و قانون‌شکنان است

کلیدواژه