میزان 27, 1401 12:20 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دانشگاه جلوی سلطه دشمن را می‌گیرد
    رهبر معظم انقلاب: دانشگاه جلوی سلطه دشمن را می‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی ایران، پیشرفتهای ۴۰ساله کشور را نشان‌دهنده صحت تحلیل انقلاب از جهان در مقابل تحلیل غربگراها عنوان کردند..

به گزارش رادیو دری،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با اشاره به تبلیغات مستمر غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز مبنی بر رو به زوال بودن جمهوری اسلامی گفتند: آنها برای این ادعا زمان هم تعیین می‌کردند و هر بار می‌گفتند یک ماه دیگر، یک سال یا پنج سال دیگر، کار جمهوری اسلامی تمام است و عده‌ای نیز در داخل از سرِ غفلت یا بدخواهی این ادعاها را ترویج می‌کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ما تسلیم نشدیم و ایستادیم و ان‌شاءالله همچنان خواهیم ایستاد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به وجود دو نظام تحلیلی در این زمینه گفتند: یک نظام تحلیلی معتقد است کار و ایستادگی در مقابل هنجارهای فراگیر جهانی و قدرتهای برخاسته از این هنجارها همچون آمریکا، بی‌فایده و موجب از بین رفتن است، این افراد کسانی را هم که تحلیل دیگری از واقعیات و جهان دارند، متوهم تصور می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اما تحلیل دوم و واقع‌بینانه بر این اساس است که مجموعه واقعیات را، آن هم نه فقط واقعیات خوب بلکه واقعیات بد را با هم می‌بیند و بر اساس آن حرکت می‌کند.

ایشان تاکید کردند: اما واقعیت قابل توجه این است که جمهوری اسلامی حرکت پر شتابی را که از انتهای قافله آغاز کرده بود ادامه داده و امروز به نزدیکی‌های جلوی قافله رسیده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان ما اجازه ندادند کشور محتاج غربی‌ها بماند، در تشریح گوشه‌هایی از افتخارات نخبگان و دانشمندان کشور،‌ به تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان در عرصه هایی همچون سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی حیوان زنده، پیشرفت در بیوشیمی، پرتاب و انتقال ماهواره به فضا، دستاوردهای بنیادی در صنعت هسته‌ای، تولید واکسن‌های پیچیده از جمله واکسن کرونا و پیشرفت‌های خیره کننده در صنایع موشکی و پهپادی اشاره کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: ایستادگی؛ راه علاج دشمنی ها

رهبر معظم انقلاب: غلط می کند کسی فکر کَندن درخت تناور جمهوری اسلامی را هم بکند

کلیدواژه