میزان 30, 1401 08:38 Asia/Kabul
  • فرمانده مرزبانی ایران: امنیت در مرز مشترک با افغانستان برقرار است
    فرمانده مرزبانی ایران: امنیت در مرز مشترک با افغانستان برقرار است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ مشکل امنیتی قابل ذکری در مرز با افغانستان وجود ندارد و دو کشور در کمال آرامش، مراودات خود را انجام می‌دهند.

به گزارش رادیو دری؛ سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در  بازدید از مرز تایباد و دوغارون  در شمال شرق ایران افزود: طبق بازدید میدانی صورت گرفته از پاسگاهها و یگانهای مرزی شرق کشور، واحدهای مرزی نسبت به گذشته ارتقا یافته و امنیت مرزها پایدار است.

سردار گودرزی افزود: درجاهایی هم که نیاز به مذاکره با افغانستان باشد، هماهنگی‌های لازم دیپلماتیک انجام می شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انسداد و تجهیز مرزها به ابزارهای مختلف هوشمندسازی، انواع حسگرها، هلی شات، پهپاد و سامانه های الکترونیکی- اُپتیکی به سرعت در حال انجام است و جایی که نیاز به دیوارکشی و فنس باشد، این اقدام با نظر کارشناسی انجام خواهد شد.

سردار گودرزی با اشاره به آرامش در منطقه مرزی اضافه کرد: هم اینک مرزنشینان کشور در نقاط صفر مرزی به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و طبق مذاکرات صورت گرفته با استانداران خراسان های رضوی و جنوبی زیر ساخت ها و امکانات زیست محیطی بهتری برای مرزنشینان فراهم خواهد شد.

استان خراسان رضوی (شمال شرق ایران) از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. 

ایران: اتفاقات مرزی ناشی از عدم توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان بود

اعلام آمادگی مرزبانی ایران برای فعالیت شبانه‌روزی در گمرکات مرزی با افغانستان

کلیدواژه