عقرب 01, 1401 11:50 Asia/Kabul
  • گفت و گوی تلفنی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه
    گفت و گوی تلفنی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه

وزیران امورخارجه ایران و سوریه درباره برخی موضوعات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین‌المللی گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امورسخنگویی وزارت امورخارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در گفت گوی تلفنی«فیصل المقداد» وزیر امورخارجه سوریه بر تداوم مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در قبال مسائل جهان اسلام به خصوص مساله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت و دولت و ملت سوریه تاکید کرد. 

وزیر امورخارجه ایران افزود: فشارهای سیاسی و تبلیغاتی خللی در عزم و اراده ملت و دولت ایران در پیمودن راه عزت و استقلال و پیشرفت و حمایت از ثبات و امنیت کشورهای منطقه و مخالفت با دخالت بیگانگان و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

فیصل المقداد نیز با اشاره به نتایج تلخ مداخلات خارجی در سوریه به بهانه حمایت از حقوق بشر و تجربه شکست خورده رژیم صهیونیستی و حامیان آن در توطئه و بحران سازی ضد دولت و‌ مردم سوریه گفت: آنها بدنبال بحران سازی ضد کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه تصریح کرد: آمریکا و غرب، کشورهای پیشرفته و مستقل اسلامی را تحمل نخواهند کرد و همگان دیدند که آمریکا و متحدانش با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده اند!

وزیران امورخارجه ایران و سوریه همچنین بر پیگیری روند توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران با سوریه همکاری راهبردی دارد و حمایت تهران از دولت قانونی این کشور در طول بحران سوریه و کمک به دولت اسد در فرایند مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی موید این امر است.

روابط بین سوریه و ایران بعد از شکست داعش، اکنون گسترده و متنوع شده است و چشم انداز‌های روشنی  برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد.

گفت و گوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و سوریه

کلیدواژه