عقرب 02, 1401 08:48 Asia/Kabul
  • بررسی پیشینه روابط ایران و افغانستان در حوزه چاپ و نشر
    بررسی پیشینه روابط ایران و افغانستان در حوزه چاپ و نشر

نشست «نگاهی به پیشینه روابط ایران و افغانستان در حوزه چاپ و نشر» با همکاری دفتر نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و عمارت فرهنگی بلخ برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری؛ با توجه به اهمیت حوزه نشر و کتاب به عنوان یکی از مهمترین حوزه‌های فرهنگی پیوند دهنده دو کشور ایران و افغانستان در بیش از یک قرن گذشته، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در نظر دارد طی سلسله نشست‌های تخصصی به بررسی این مهم بپردازد.

نخستین نشست آن با موضوع «نگاهی به پیشینه روابط ایران و افغانستان در حوزه چاپ و نشر» روز سه شنبه 3 عقرب با همکاری دفتر نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و عمارت فرهنگی بلخ برگزار خواهد شد.

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سال ۱۳۶۳ شمسی به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف ایجادگسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس شد و با افتتاح ۷ نمایندگی رسمی در کشورهای افغانستان (کابل)، قرقیزستان (بیشکک)، ترکمنستان (عشق آباد)، انگلستان (لندن)، تاجیکستان (دوشنبه)، آذربایجان (باکو)، عراق (نجف)  فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد که برخی از این نمایندگی ها تاکنون نیز فعال است. 

فعال فرهنگی افغانستانی: ایران و افغانستان یگانگی فرهنگی دارند

کلیدواژه