عقرب 03, 1401 12:42 Asia/Kabul
  • دریادار ایرانی: ناوشکن‌های ایران به موشک کروز ابومهدی مجهز می‌شوند
    دریادار ایرانی: ناوشکن‌های ایران به موشک کروز ابومهدی مجهز می‌شوند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن های این نیرو به موشک کروز "ابومهدی" و موشک‌های کروز قدرتمندتر از آن مجهز می‌شوند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی تعیین کننده در عرصه‌های مختلف بوده و با مجهز شدن به انواع شناورهای بومی جدید اعم از شناورهای سطحی و زیر سطحی به قدرت دریایی بزرگی در حوزه خلیج فارس وشمال اقیانوس هند تبدیل شده است.
به گزارش رادیو دری، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین دستاوردهای این نیرو افزود: توان موشکی کروز سطح به سطح ایران به دو برابر افزایش یافته است و ناوشکن‌ها به جای 4 لانچر موشک کروز قرار است برای اولین بار با 8 لانچر موشک کروز در دریاها حضور پیدا کنند.
دریادار ایرانی افزود: سامانه های سطح به هوا بُرد متوسط نواب بر روی ناوشکن سهند نصب و آماده شده که سطح اولیه آن به دو برابر ارتقاء یافته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوشکن سهند نیز به یک سامانه دفاع نقطه ای و ضد موشک تجهیز شده که قرار است سایر ناوشکن‌ها نیز به این سامانه تجهیز شوند.
دریادار ایرانی با اشاره به افزایش توان زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری ایران افزود: ناوشکن دماوند در حال گذراندن مراحل تست خود است و پیش بینی می شود همزمان با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (28 نوامبر)رونمایی شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش توسط متخصصان ایرانی است، گفت: نقظه قوت ایران  جامعه جوان است و از طرح هایی که جوانان ارائه می کنند، استقبال می‌شود.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد تا با بهره گیری از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته حوزه رزم دریایی، حضوری مقتدرانه در حفظ امنیت از کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند و اقیانوس اطلس و در هر نقطه ای که در آب‌های بین‌المللی نیاز به امنیت سازی باشد، حضور یابد.
حضور ناوگان کشتیرانی ایران در چهار مسیر اقتصادی جهان در شمال اقیانوس هند و انجام ماموریت‌های دریایی در اقیانوس اطلس حاکی از این توانمندی در عرصه های دریایی است.

کلیدواژه